instagram
ekstrawaganza facebook

 

dlaczego czasem jest drożej, czasem taniej ? Powiem Wam jak to
wygląda z moje punktu widzenia i prowadzonego od 10 lat studia fryzjersko-kosmetycznego.

Jednym z najważniejszych czynników jakie właściciel bierze pod uwagę w ustalaniu cen jest czynsz jaki płaci za lokal, a ten
potrafi zaleźć za skórę. Potem inne koszty typu ZUS, Skarbówka, prąd, ogrzewanie, woda....ale to nie powinno klienta ani
dziwić ani obchodzić. Na co wobec tego zwrócić uwagę przy wyborze salonu? Jeśli decydujecie się na ten droższy? Nie
zawsze ten droższy ulokowany jest w Centrum miasta czy bogatej dzielnicy. Salon może być w tańszej dzielnicy, a i tak ma
wysokie ceny, dlaczego?
Zakładając, że kwoty za usługę są wysokie i nie są dyktowane tylko pazernością właściciela to zwróćcie uwagę na :

1. Czystość - i nie chodzi tylko o zamiecioną podłogę ale także o czyste ściany, umytą podłogę, czyste WC (miło jak
znajdziecie w nim jednorazowe chusteczki, krem do rąk, jednorazowe ręczniki oraz podkłady na deskę WC, mydło w dozowniku oraz podpaski i tampony "w razie co..")
2. Dezynfekcja - przede wszystkim sprzętu po ostatnim kliencie: nożyczki, grzebienie, szczotki, wałeczki po trwałej, a na
kosmetyce po sprzętu po pedicure, manicure (miski, cążki, pilniczki...wszystko co było użyte dla klientki)
3. Jednorazowe artykuły - dobrze świadczy o salonie jeśli fryzjer używa jednorazowych ręczników po umyciu włosów,
jednorazowo użyje rękawiczek do koloryzacji, a kosmetyczka posiada jednorazowe chusteczki do manicure i koniecznie rękawiczki, do pedicure dostaniesz jednorazowe klapki i separatory (dopuszczalne jest zastosowanie chusteczki separującej palce przy malowaniu)
4. Oryginalne produkty - jeśli jedziesz do salonu, który pracuje z produktami marki np. Goldwell....to sprawdź
czy na pewno otrzymasz koloryzację droższej marki, a nie tańszą farbę za wysoką cenę...to jest oszustwo i niestety się
zdarza. Nie dasz rady sprawdzić czy szampony, odżywki są przelewane z tanich opakowań do markowych ale te oryginalne mają piękne zapachy i da się na węch wyczuć podróbę. Zwykle salon, który regularnie kupuje drogie marki otrzymuje w ramach reklamy gadżety do salonu: plakaty, peleryny do strzyżenia, koszulki, kalendarze, karteczki dla klienta przypominające o następnej wizycie....więc wchodząc do takiego salonu zerknij na te detale, bo świadczą o uczciwym salonie.
5. Dobry fryzjer i dobra kosmetyczka - to jest temat rzeka i nie zawsze cena idzie za jakością i umiejętnościami. Niestety
sprawdzisz to tylko wtedy jak usiądziesz na fotel, a to niestety czasem za późno aby się wycofać :( Jedynym sposobem
może być informacja w necie, opinie klientów lub polecenie pocztą pantoflową.
6. Strona www - dobrze prowadzona strona też musi kosztować, ułatwia decyzję o skorzystaniu z usług, musi być stale
ulepszana, pozycjonowana, uzupełniana o nowe zdjęcia, informacje o ofercie.
7. Szkolenia -
a te dobre są bardzo kosztowne bo kształtują się tak mniej więcej około 1000-4000 zł ale są bardzo ważne
 w obecnych czasach. Spytaj czy ostatnio Twoja kosmetyczka i fryzjerka była na jakimś szkoleniu? Jakie są nowe zabiegi? Co Ci może zaproponować?Swoja drogą dobra fryzjerka i kosmetyczka sama zalewa Cię nowościami i pomysłami, nie musisz się dopominać :)
To są podstawy dobrego i droższego salonu. Oczywiście nie gwarantuje on dobrych specjalistów ale na to nic nie poradzimy.
Czasem lepiej dłużej poszukać, popytać, poczytać, iść na konsultację i wtedy podjąć decyzję bo być może będzie ona na lata i będziecie chciały wracać do takiego miejsca z radością, bez stresu i na cudowne chwile relaksu.
Tego Wam życzę z całego serca.

Lubię życie brać pod włos - Monika :)

Dodaj komentarz

Salon fryzjersko-kosmetyczny

Wiolinowa 8 m. 32 ( Ursynów )

02-785 Warszawa

 

ekstrawaganza e-mailekstrawaganza facebookekstrawaganza instagram

Atelier czynne:

 

W godzinach zapisanych klientów.